Koeien, kastelen en wasperikelen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Tessa Zwanenburg - WaarBenJij.nu Koeien, kastelen en wasperikelen - Reisverslag uit Besançon, Frankrijk van Tessa Zwanenburg - WaarBenJij.nu

Koeien, kastelen en wasperikelen

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Tessa

26 Juli 2016 | Frankrijk, Besançon

Nu 2 etappes van de alpenroute gedaan. Met een gemiddelde snelheid van 30 km p/u zorgt de route ervoor dat we nu echt onthaasten! Het heeft geen zin om snel te willen want het kan gewoonweg niet...
Dat onthaasten werkt ook goed bij de kinderen, die zijn rond half 10 's avonds (pas) stil... Tot 's ochtends half 9! Dan overdag nog even een goeie tuk in de auto en alles blijft gezellig.
We hebben al bijna een ritme te pakken: in de ochtend gaat Donmar met de kinderen broodjes halen ergens bij een supermarkt die altijd wel ergens is, ik dek de tafel en ruim wat op. Dan nog wat spelen en daarna lekker rijden. Onderweg ziet Jorre vooral koeien met van die grote bellen en Lois ziet in elke kale rotspunt een kasteel! Morgen komen we gelukkig langs een echt fort. Daar maar eens uitstappen en rondkijken!
Over dat ritme.., daar hoort wassen ook bij. 'S ochtends stop je wat vuile was in een ton, voegt er een tablet wasmiddel en een ronde rivierkei aan toe, water erbij, deksel erop en achterin de auto leggen. En schudden maar!! Bij aankomst een riviertje opzoeken en spoelen! Klaar is de schone was!
Het lekkere van de late bedtijd is dat je ongestoord uiteten kunt gaan op de Franse tijden! Gister een lekkere pizza gehaald in bourg saint Maurice!
Vanochtend hebben de kinderen leuk gespeeld met een ander kindje, ook met een truck op vakantie! Blijkt maar weer dat we niet echt speciaal zijn! Hoewel we veel duimen gejoel en zelfs handkusjes krijgen van voorbijgangers!

Vandaag een mooi stuk gereden over de col de l'iseran. Bij het wintersportgebied Val D'Isere. Leuk om eens over de bospaden te rijden ipv te skiën! Het schijnt de hoogst geasfalteerde bergpas in Europa te zijn! Is ook erg mooi voor wielrenners, motorrijders en kan er hele tochten wandelen! Wat zijn wij dan lui! Hoewel we bergafwaarts worden ingehaald door wielrenners.
Nu zijn we in de buurt van Modane ergens een bospad opgereden en staan we toevallig weer naast een andere zelfgebouwde truck!
Vanavond maar eens kijken wat de route van morgen ons brengt! Hier genieten we lekker verder! Tot snel.
Liefs van ons!

Ps leuk om ook dingen van jullie terug te horen!

@Vera: die camperapp heet NKC camperapp...

• 26 Juli 2016 - 20:16

Christien:

Hoi. Leuk om te horen dat het zo goed gaat en lekker langzaam. Goed dat jullie zo veel tijd hebben en dat jullie nog anderen zelfbouw truckers tegen komen. En Donmar, goed dat je geen wasmachine mre hebt. De was doen met een trommel en een steen lijkt me veel leuker (maar dan wel alleen in de vakantie!)
    Lois, wil je 'echte' kastelen tellen die je op weg naar Marokko, ziet? Ik ben benieuwd hoe veel het er zijn.
    Jorre, wij hebben ook een koe bel. Die hangt bij de deur.
    Houden jullie ook wel eens een dag rust?
    Tessa, heeft Donmar al z'n rust gevonden?
    Nou. Veel plezier! En het is erg leuk om te lezen wat jullie allemaal doen.
    Liefs van Jos, Christien en Marre vanaf een camping waar Marre vuurtje kan stoken in Twente-speler.

• 29 Juli 2016 - 12:22

Petra Van Aalten:

Hee Tessa,
    leuk om te lezen. Wat een geweldig sfeertje beschrijf je. Top. Hier alles rustig na het 4 daagse gebeuren. Ook dat verliep erg relaxed. Mees heeft m uitgelopen en wij hadden zoals elk jaar loopsters in huis.
    Nog een paar dagen en dan vertrekken wij voor 2 weken naar Griekenland. Zin in. Alleen Mees (15) gaat mee. Pien (17) gaat echt niet meer mee dat had ze vorig jaar al ruim van te voren aangekondigd.
    Hee meis goede reis verder en veel plezier ook bij het eerste fort!

groeten vanuit een (beetje)regenachtig Nijmegen...