Ik zie, ik zie wat jij niet ziet... - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van Tessa Zwanenburg - WaarBenJij.nu Ik zie, ik zie wat jij niet ziet... - Reisverslag uit Fréjus, Frankrijk van Tessa Zwanenburg - WaarBenJij.nu

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet...

Blijf op de hoogte en volg Tessa

01 Augustus 2016 | Frankrijk, Fréjus

"En het is een 'kateel'" zegt Jorre dan, "een blauwe kateel". Dat hebben we de afgelopen dagen veel gehoord en gedaan. Naast veel in de auto zitten en bochten rijden. De kinderen slapen gelukkig in de auto, anders is 4 uur toch best lang.
Ik heb voor mijn gevoel al een tijdje niet geschreven. We zijn de Alpen inmiddels uit en hebben de eerste stranddag al gehad. Maar eerst nog even over de Alpen.
Ik heb mijn eerste col beklommen! Leuk hoor en ik kan het ook nog! Wel lastig die motorrijders en wielrenners die overal voorbij schieten... Want echt snel ga ik ook niet. Bovenaan de col du Telegraphe hebbben we geprobeerd een fort te bezoeken, helaas was die alleen open voor betaalde rondleidingen. Hmm, wij zuinige Hollanders...en zo interessant was het ook weer niet. We vervolgden onze route. Col du Galibier (2807m) Hoog, mooi en spannende bochten, vooral boven de bomengrens is het uitzicht prachtig. Veel vergezichten, ook naar beneden naar alle haarspeldbochten die je al gehad hebt! Helaas hebben we de top niet bereikt... de auto is te zwaar! maximaal 3,5 ton mag over de top. Op 1 km voor de top is er speciaal voor ons een tunnel gebouwd. Ik had natuurlijk kunnen uitstappen en de rest kunnen lopen...(te laat bedacht...we waren alweer bergafwaarts)
Die nacht op 2100 m op een bergvlakte overnacht, voor het eerst onder een dekbed, hoog in de bergen is het toch wel koud!
De volgende dag was een beetje meer van hetzelfde. Mooi, maar niet anders dan we de andere dagen hadden gezien. tot de afdaling kwam. Dat was een bergpas met minder bochten. De weg ging meer langs de berg, waardoor de weg smaller was, minder percentage helling en er meer overhang van de berg was.
Die avond een mooie camperplaats gevonden aan een riviertje, met keien en zand! Hier hebben we besloten om eindelijk eens te blijven staan. Rust...
die dag gedaan wat je op een normale vakantiedag doet. Stadje in fietsen, kerkje bezoeken wat bovenop een bergje staat, crepes eten op een terrasje, je kent het wel! En vervolgens natuurlijk weer lekker met zand en water spelen. Die dag was het warm, 33 graden. En toch is het ons gelukt om de kinderen onderkoeld te krijgen...met een nat UV-shirt aan in de schaduw spelen...Blauwe lippen met 30 graden...
De volgende dag weer verder, toch leuk hoor dat rijden! We irijden naar St. Martin du Vesubie. De camperplek blijkt een saaie parkeerplek te zijn. We hebben direct de fiets eraf gehaald en terug het stadje in gefietst. Leeuk Frans dorpje met een klein stroompje dwars door het centrum heen. De kinderen vinden water nog steeds het leukste speelgoed, dus binnen een mum waren alle schoenen nat natuurlijk. Ach ja, droogt wel weer! Tijdens de route merkte je al wat verandering in landschap. Alles was wat groener, minder hoge collen, meer fruitbomen. Op naar de zee!
Dan de laatste etappe. 69 km... Moet te doen zijn. De wegen werden een stuk smaller... Veel bochten waren zo scherp dat we ze niet in 1 x haalden...Dat zorgde voor veel schakelen en achteruit rijden boven een afgrond. Gelukkig is Donmar geslaagd voor de hellingproef...
Aan de Middellandse zee kust vindt men campers a la Eekhout/Zwanenburg niet zo leuk...We kunnen nergens een plek vinden waar we uberhaupt kunnen parkeren om de voetjes in de zee af te laten koelen. Gevolg: de kinderen steeds harder schreeuwen: "zee en strand, zee en strand!" Uiteindelijk is het ons (2 uur later, en 45 bkm verder ) gelukt om een plek te vinden. Wel zijn we door Monaco gereden en veel grote boten op de foto kunnen zetten.
Vandaag dus voor het eerst in de zee gezwommen die toch echt blauw is (Lois geloofde mij eerst niet...En voor Jorre kwam dat ook goed uit, want zijn lievelingskleur is blauw! Heerlijk die peuterlogica!)
Nou, de kinderen slapen, dus deur op slot en wij gaan een romantische strandwandeling maken! Die is namelijk maar 50 meter verder!!

Ik hoop dat het in Nederland een beetje lekker weer blijft. En voor iedereen die nog weg gaat, veel plezier en geniet!

liefs,
Ons

  • 02 Augustus 2016 - 17:40

    Marga:

    Ha moppies,

    Ik zie nu eindelijk dit reisverslag. Het zit in de ongewenste mail, jammer genoeg.
    Ik heb nu alle verslagen gelezen, leuk zeg, dat doe je goed Tes.
    Je zal wel gedacht hebben, waarom reageerd dat mens niet, nou nu weet je het, komt vanaf nu goed.
    Vanmorgen pap naar Schiphol gebracht, de treinen reden niet naar Schiphol, maar er is ook een controle door de marechaussees omdat er een terreur dreiging is. En daardoor grote files.
    We zijn dus om 5 uur al gaan rijden, op het laatst even in de file gestaan, maar hij was behoorlijk vroeg op Schiphol.
    Gisteren ook nog wat stress omdat air France staakt, maar de vlucht ging gewoon door.
    Ik lag om half 8 weer in mijn bedje, haha.
    Wel weer wennen hoor, het is zo stil in huis, maar dat komt wel weer goed.
    Dus je hebt al gelopen, doe je goed, hou vol.
    Jullie maken mooie foto's en heerlijk om de kids te zien, ze vermaken zich prima zo te zien.
    Nou lekker genieten!!!!
    ❤️

  • 02 Augustus 2016 - 22:03

    Ingeborg :

    Super gaaf Tessa en Donmar!!! ik krijg helemaal zin in vakantie! Maar ben net twee dagen terug... Geniet ervan!! Xx

  • 03 Augustus 2016 - 09:04

    Els:

    Leuk om te lezen! Spannend met zo'n enorme camper. Veel plezier nog xxx

  • 04 Augustus 2016 - 19:43

    Frederike :

    Hee! Leuk om mee te beleven! Wat stoer Tessa, met de vrachtwagen door al die haarspeldbochten... Ik doe het je niet na...
    Jullie hebben toch best snel het ritme gevonden en de kids ook (lekker slapen tijdens het rijden), heel fijn! Goed ook om 'echte' vakantie dagen in te bouwen, met zand, zee en zon. Hier twee dagen non stop regen gehad :( Dus stuur de zon ook maar deze kant op :)
    Jelle heeft vandaag bij de klimop bij gebrek aan Jorre met Nicky kunnen botsen en stoeien. Daar was alleen Nicky een beetje voor te porren, haha. Jelle heeft het nog vaak over Jorre en er worden dan ook nog steeds slokken gedronken voor Jorre, de boot, de camper, Lois...
    Plaatsen jullie ook foto's van de kids hier op deze site? Dan kan ik eens met Jelle kijken. Tekst is voor hem minder sprekend. Maar goed, ik begrijp ook als je geen foto's van de kinderen online wil hebben..

    Nu al op de boot richting Marokko of nog aan de Franse zuidkust?

  • 08 Augustus 2016 - 12:50

    Petra:

    Wat ontzettend leuk om op deze manier een klein beetje mee te kunnen genieten van jullie prachtige avontuur. Stoer hoor! Zo door de bergen in een vrachtauto met je gezinnetje. Een reis om nu al nooit meer te vergeten. Geniet ervan samen!

  • 08 Augustus 2016 - 13:06

    Harry:

    Zo jongelui dat ziet er goed uit, iedereen en alles is goed door de Alpen heen gekomen? het dak van de truck zit er ook nog steeds op met al die lage overhangen?? wat een mooie foto's! zou leuk zijn om af en toe eens een foto rechtstreeks op de mail te ontvangen, dan kan je daar wat mee doen als achtergrond of zo.
    het is wel een late reactie... op dit moment al op weg naar Barcelona begrijp ik.
    Have Fun en geniet!

  • 08 Augustus 2016 - 19:22

    Frederike :

    Ik zie nu pas dat er gewoon foto's bij de verslagen zitten :) hihi.. ga morgen meteen even kijken met Jelle!
    Ik sprak vandaag Jolanda en Marianne. Ze zouden ook graag mailtjes krijgen als je een update op de site zet. Jolanda vertelde dat jij hen zou aanmelden.. Zou je wellicht kunnen kijken of hun mailadres (klimop@skar.nl) is aangemeld?
    Ze willen graag vertellen over jullie reis aan de kindjes :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 10 Juli 2016
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 10731

Voorgaande reizen:

18 Juli 2016 - 28 Oktober 2016

Marokkoreis

Landen bezocht: